پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
معرفی انواع سیستم عامل های تلفن همراه
نوشته شده در جمعه 29 دی 1398
بازدید : 407
نویسنده : Alireza

 


سیستم عامل های تلفن همراه به چهار دسته تقسیم می شوند معروفترین آنها به ترتیب عبارتند از:

● Symbian

● Windows Mobile

● Palm

● Linux

گوشیهای همراه به دو دسته PDA و SmartPhone قسمت می شوند:

● گروه PDA دارای سه نوع سیستم عامل می شوند که شامل Palm و لینوکس و ویندوز است

● SmartPhone ها دارای یک سیستم عامل هستند.مانند سیستم عامل سیمبیان.

1) سیستم عامل Palm :
سیستم عامل Palm اولین سیستم عاملی است که برای دستیار دیجتالی شخصی ارایه شد این سیستم عامل از رابط گرافیکی ساده ای استفاده می کند. در نمونه های اولیه (سال 1998) از نگارش 16 بیتی استفاده شد که فقط مخصوص PDA های بدون پشتیبانی تلفن همراه بود ولی اکنون از نسخه 5 x آن استفاده می شودکه نگارش 32 بیتی دارد و از پردازنده های محصول اینتل که در PDA ها به ARM معروف است، استفاده می کند. این سیستم عامل به دلیل سادگی، سرعت بالایی دارد وکاربران به همین دلیل با آن مشکلات زیادی ندارند (از یک نمونه همسان با ویندوز سریع تر است). این سیستم عامل پر مصرف ترین سیستم عامل ایالات متحده است. این نرم افزار که در ابتدا برای راه بری دستگاه Palm Pilot ساخته شد ، از نسخه 3 به بعد دچار تحولات عمیق شد، مثلا پشتیبانی از صفحات رنگی پیدا کرد و یک سیستم شناخت دست خط به نام گرافیتی به آن اضافه شد. در حال حاضر اغلب Palm ها مجهز به یکی از دو نسخه سیستم عامل اند یا « Cobalt» یا « Garnet » ، که اولی نسخه 6 به حساب می آید و دیگری نسخه 5، البته از آگوست 2005 هیچ سخت افزاری با Cobalt بیرون نخواهد آمد.

2) سیستم عامل لینوکس:
این سیستم عامل درPDA ها استفاده می شود این سیستم به حافظه زیادی نیاز دارد (حداقل دو برابر ویندوز) علی رغم قدرتمند بودن این سیستم عامل، احتمال نمی رود که هیچ وقت بتواند جای ویندوز یا Palm را بگیرد دلیلش هم ساده است: این سیستم عامل سورس باز و رایگان است و پشتیبانی نرم افزاری خوبی ارائه نمی دهد. از مهم ترین دستگاه هایی که دارای لینوکس بوده و هستند: شارپ زائوروس، سامسونگ و چند مدل غیر مطرح دیگر را می شود نام برد.

3) سیستم عامل ویندوز CE:
این سیستم عامل معروف ترین نوع در PDA ها است و از سال 1996 بنیان گذاشته شده است. این نرم افزار در ابتدا برای کوچک کردن ویندوز اصلی طراحی شد تا بروی دستگاه هایی که حتی حافظه RAM زیر یک مگابایت باشند قابل اجرا شود. از آن موقع مرتب چیز هایی به آن افزوده شده، طوری که اکنون Windows CEW5، قابلیت رقابت با ویندوز 95 را دارد. نام گذاری این سیستم عامل هم در نوع خود جالب است، مایکروسافت رسما اعلام کرده که این دو حرف (CE) به صورت تصادفی انتخاب شده اند. این سیستم عامل بخش اعظم بازار را در اختیار دارد در حقیقت مایکروسافت دو تا کار خوب کرد، اول اینکه این سیستم عامل را به صورتی سورس کد هایی ساده و با قابلیت گسترش امکانات نرم افزاری نوشت و دوم اینکه نسخه ای از سورس کد های این سیستم عامل را در اختیار عموم (یعنی طراحان نرم افزار) گذاشت. این کار باعث شد که بسیاری از برنامه نویسان شانس آینده خود را با آن امتحان کنند. سیستم عامل SmartPhone های ضعیف تر از سیستم عامل PDA ها است (بدین معنی که از واسط کار بری ساده تری استفاده می کند) بطبع نیاز مند حافظه کمتر وپردازشگر ضعفیت تر است. اما مهمترین فرق اصلی آن با PDA ها پشتیبانی نکردن از قابلیت لمسی هست دلیلی که میکروسافت برای آن آورده، این است که بتوانید یک دستی هم با آن کار کنید.

4) سیستم عامل سیمبیان:
معروفترین سیستم عامل (از نظر داشتن بازار فروش) محسوب می شود. هنگامی که شرکت مایکرو سافت از قابلیت های سیستم عاملش در پشتیبانی از گوشی های تلفن همراه پرده برداشت غول های تولید کننده تلفن همراه (14 شرکت اصلی وچند شرکت فرعی) برای عقب نماندن در این رقابت و جلوگیری از در انحصار گرفتن نرم افزارهای تلفن همراه توسط ماکروسافت های دور هم جمع شده و یک سیستم عامل مشترک به وجود آوردند این سیستم عامل از اول برای تلفن همراه به وجود آمد و ساختار آن بسیار شبیه ویندوز می باشد. در زیر نام برخی از این شرکت ها را مشاهده می کنید.

(Sony، Nokia، LG، Erricson، Samsung، Siemens، Motorola، BenQ، Mitsubishi، Sanyo، Sharp، Arima، Fujitsu، Lenovo، Panasonic، Sendo)

این سیستم عامل در حقیقت نسخه تحول یافته سیستم عامل «پسایلون » مدل اپوک هست. که، بروی محیط برنامه نویسی C طراحی شد، که البته خودش نسخه ای از یک افزار توسط چند سیستم عامل دهه هشتاد بود. مزایای عمده این سیستم عامل، مصرف کم باطری به دلیل داشتن یک اسکریپت به نام Active Object که عملا CPU را خاموش می¬کند وقتی که برنامه ای فراخوانی نداشته باشد، مصرف اندک حافظه که اسکریپت هایی مرتب حافظه را، حتی حافظه دائمی آن را جاروب می کنند. ساختار این سیستم عامل به قدری ساده است که در لایه اول برنامه، حتی فایل سیستم (مدیریت و اجرای فایل های جانبی) هم پشتیبانی نمی شود فقط یک مدیریت زمان کنار برنامه اصلی است. سیمبیان شبیه دیگر سیستم عامل های مدرن و امروزی که برای رایانه ها وجود دارند، به وجود آمده است. بنابراین دارای امکانات خوبی مثل MultiThreading و همچنین مدیریت حافظه است. در طراحی اولیه مبنای کار را بر روی این موضوع بنا نهاده اند که این سیستم عامل باید روی امکانات سخت افزاری بسیار کم (بطور مثال: 4 مگابایت حافظه) کارایی فوق العاده ای داشته باشد. به همین دلیل این سیستم عامل می تواند روی تلفن همراه های امروزی فوق العاده سریع کار کرده و حداقل مشکل را داشته باشد. این سیستم عامل بر اساس وقایع و evenها بنا نهاده شده است (شبیه دیگر سیستم عامل های امروزی مثل ویندوز) و پردازنده طوری مورد استفاده قرار می گیرد که کمترین میزان بار روی تلفن همراه قرار گیرد.


 


:: موضوعات مرتبط: آموزش های تخصصی موبایل , تکنولوژی موبایل , ,



لذت فرار
نوشته شده در دو شنبه 25 دی 1398
بازدید : 385
نویسنده : Alireza

استودیوی بازیسازی Criterion این روزها در حال ساخت بازی Need for Speed: Most Wanted است. بازی ای که به صورت Open-World در حال ساخت است و می خواهد یک فصل جدیدی در سری بازی های NFS باز کند. سازندگان به تازگی قسمت های جدیدی از این عنوان را به نمایش درآورده اند و تأکید کرده اند که این بازی هنوز در مرحله ساخت قرار دارد و حتی در دموی قابل بازی این عنوان نیز عبارت "در دست ساخت" به چشم می خورد. Criterion که سازنده Burnout Paradise و Need for Speed: Hot Pursuit است، اینبار می خواهد یک نمایش جالب از Most Wanted داشته باشد.

آقای مت وبستر (Matt Webster) تهیه کننده استودیوی Criterion به این موضوع اشاره می کند که آن ها دوست ندارند زمان را بیهوده هدر بدهند و هیچ وقت قصد ندارند که دنباله ای برای بازی هایشان خلق کنند. شاید ساخته های آن ها دارای یک نام باشند، اما همیشه متفاوت هستند و ارتباط کمی با نسخه های قبلی دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتند که بازی استودیوی Black Box در سال 2005 را از نو بسازند تا بازیکنان دوباره شاهد یک نمایش خوب از Most Wanted باشند. وبستر می گوید که تجربه آن ها در Paradise و Hot Pursuit و اطلاعاتی که از قسمت Autolog بدست آورده اند، باعث شده که Most Wanted جدید را به شکل Open-World طراحی کنند تا بازیکنان بتوانند در قسمت های مختلف مسابقه دهند.

بر اساس چیزی که آن ها از این نسخه جدید به نمایش درآوردند، مشخص شد که این عنوان شباهت بیشتری به Burnout Paradise دارد تا نسخه اصلی Most Wanted. شهری که در Paradise قرار داشت، بسیار زیبا و چشم نواز بود و نمونه جالبی از یک شهر خیالی آمریکایی بود. حال آن ها چنین فضایی را دوباره برای Most Wanted به وجود آورده اند که در نوع خودش بسیار جالب است. در بخش تک نفره، شما با هوش مصنوعی مسابقه خواهید داد و پلیس در تعقیب شما خواهد بود و ممکن است در تله های مختلف نیز گرفتار شوید. حال با کمک سیستم Autolog شما می توانید میزان مصافتی که طی کرده اید، سرعت و سایر اطلاعات دیگر را به صورت آفلاین در اختیار داشته باشید و در زمان آنلاین بودن نیز آن ها را با آمار دوستانتان مقایسه کنید.

در بخش چندنفره می توانید به گوشه و کنار شهر خیالی Fairhaven گردش کنید و با سایر بازیکنان مسابقه دهید و در چالش های مختلف شرکت کنید. در بخش آنلاین، سیستم Autolog می تواند برای شما لیستی از چالش های مختلف را به صورت خودکار آماده کند تا شما بتوانید در آن ها شرکت کنید. لیستی که از Drift ،Circular و مسابقات مختلف تشکیل شده است. همچنین مسابقه دادن در بزرگراه ها و قسمت های مختلف شهر از جمله قسمت های جالب بازی خواهد بود. در مسابقاتی که انجام می دهید، امتیازهایی بر اساس میزان خسارت و Takedownهایی که در بازی شکل می گیرد، بدست می آورید که این قسمت ها شباهت بازی به Burnout را بیشتر کرده است.

آقای کریگ سالیوان (Craig Sullivan) کارگردان بازی به این موضوع اشاره می کند که Most Wanted نیاز به یک تغییر کلی داشت، چون حالت قبلی آن بسیار کسل کننده بود. او می گوید که بازیکنان دوست ندارند که با یک اتومبیل زیبا  فقط در محیط بازی گردش کنند و یک سری مسابقات مشخص را انجام دهند. برای Most Wanted جدید ماشین های بسیار زیبایی لایسنس شده اند. از اتومبیل های بسیار فانتزی گرفته تا یک Ford F-150 Raptor که راندن آن بسیار هیجان انگیز خواهد بود. با سریعترین اتومبیلی که در این بازی وجود دارد، می توان 250 مایل در ساعت حرکت کرد. این در حالیست که شما این اتومبیل را در مدت 5 دقیقه بدست می آورید.

شاید در خیلی از بازی ها چنین اتومبیلی را مشاهده کنید و با خود بگویید که برای بدست آوردن آن حتماً باید 40 ساعت بازی کرد! اما در Most Wanted از این خبرها نیست. بر اساس صحبت های آقای سالیوان بخش چندنفره بازی به شکلی طراحی شده که بتوان در آن زندگی کرد. بازیکنان می توانند همانند بازی های CoD و BF از بخش چندنفره این بازی نیز لذت ببرند و مدت زمان زیادی را در آن باشند. هر کاری که در قسمت آنلاین این بازی انجام می دهید، به شما XP می دهد و باعث می شود که Level شما در قسمت آنلاین بیشتر شود و اتومبیل ها و مسیرهای بیشتری بدست می آورید. یکی دیگر از بخش هایی که در زمان بازی کردن برای بازیکنان آزاد می شود، مدهای جدید خواهد بود.

بازی به شکلی طراحی شده که چند مد مختلف آن در صورتی قابل بازی می شوند که شما کارهای خاصی انجام دهید و به امتیازات مشخصی دست پیدا کنید. شهر Fairhaven که همانند بازی Burnout Paradise طراحی شده، ساعت ها رانندگی را برای شما به ارمغان می آورد. در قسمت های مختلف شهر، تابلوهای تبلیغاتی ای از استودیوهای BioWare و DICE را خواهید دید. سیستم Autolog که در این بازی به Autolog 2 ارتقاء پیدا کرده، در Most Wanted نقش مهمتری دارد و بسیاری از رخدادهای بازی در آن ثبت می شوند و کارهای مختلفی را نیز می توان در آن انجام داد. این بازی کمتر از یک ماه دیگر راهی بازار می شود و به نظر عنوانی خوبی خواهد بود. البته همیشه نمایش های نسخه های جدید NFS جذاب بوده و در عمل شکل دیگری داشته اند. اما در این نسخه به نظر می رسد که Criterion سنگ تمام گذاشته است.

 

..



سلام_________________________$$$$$$$_______________$$___ _

________________________$$$$$$$$$$___________$$$$$___

____________من اپم...._____$$$$$$$$$$$________$$$$$$$$__

________بیا سر بزن.....______$$$$$$$$$$$$____$$$$$$$$$___

______نظر یادت نره..._________$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$$$$$__

_____________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___

________میخوام بترکونی_________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$___

_________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____

________________$$$______$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$____

______________$$$$$$$$_____$$$$$$$$$$$$$$$$$____

_____________$$$$$$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$_____

___________$$$$$$_$$$$$$$$__$$$$$$$___$$$$_____

__________$$$$$_____$$$$$$$$_$$$$$$____$$$_____

_________$$$$__________$$$$$$$$$$$$$$___$$$____

_______ $$$$____________$$$$$$$$$$$$$$___$$$____

______$$$_________________$$$$$$$$$$$$____$$$$$$___

___$$$$$$___________________$$$$$$$$$$


:: موضوعات مرتبط: تکنولوژی موبایل , خواندنی ها ! , ,



نقد وبرسی iphone 5
نوشته شده در جمعه 22 دی 1398
بازدید : 547
نویسنده : Alireza

آیفون 5 نسبت به نسل قبلی، سریع‌تر، قوی‌تر و باریک‌تر شده است و از شبکه نسل چهارم LTE نیز پشتیبانی می‌کند. اپل دوربین این تلفن را نیز بهبود بخشیده و صفحه نمایش آن را برای اولین بار در کل تاریخ عرضه آیفون، به سایز 4 اینچ افزایش داده است. به همراه آیفون 5، سیستم‌عامل iOS 6 با بهبودهای اندک و بعضا مشکل آفرین عرضه شد، این نسخه iOS از صفحه نمایش بزرگتر آیفون 5 پشتیبانی می‌کند و در آن سرویس‌های جدید اپل مانند نقشه معرفی شدند.

 

 

طراحی و سخت‌افزار

 

آیفون 5 نسبت به آیفون‌های قبلی باریک‌تر و سبک‌تر شده است، این عبارتی است که احتمالا پیش از این چندین بار، شنیده‌ یا خوانده‌اید، اما تا وقتی که این گوشی را در دست نگیرید، باور نمی‌کنید که چقدر سبک‌تر و باریک‌تر از آیفون‌های قبلی است. اگر پیش از این آیفون 4 یا 4S داشته‌اید وقتی آیفون 5 را دست می‌گیرید احساس می‌کنید، تلفنی که در دست دارید یک ماکت است و درونش خالی است! آیفون 5 تنها 112 گرم وزن دارد یعنی 20 درصد سبک‌تر از آیفون 4s صد و چهل گرمی است. جالب است بدانید که گلکسی اس 3 حدود 133 گرم، لومیا 920 حدود 185 گرم و وان ایکس حدود 130 گرم وزن دارند.

 

iphone_5_zoomit_review_00

iphone_5_zoomit_review_000

iphone_5_zoomit_review_01

iphone_5_zoomit_review_02

iphone_5_zoomit_review_03

iphone_5_zoomit_review_04

iphone_5_zoomit_review_05

iphone_5_zoomit_review_06

iphone_5_zoomit_review_07

iphone_5_zoomit_review_08

iphone_5_zoomit_review_09

iphone_5_zoomit_review_10

iphone_5_zoomit_review_11

iphone_5_zoomit_review_12

iphone_5_zoomit_review_13

iphone_5_zoomit_review_14

iphone_5_zoomit_review_15

iphone_5_zoomit_review_16

iphone_5_zoomit_review_17

iphone_5_zoomit_review_18

iphone_5_zoomit_review_19

iphone_5_zoomit_review_20

iphone_5_zoomit_review_21

iphone_5_zoomit_review_22

iphone_5_zoomit_review_23

iphone_5_zoomit_review_24

iphone_5_zoomit_review_25

iphone_5_zoomit_review_26

iphone_5_zoomit_review_27

iphone_5_zoomit_review_28

iphone_5_zoomit_review_29

iphone_5_zoomit_review_31

iphone_5_zoomit_review_32

iphone_5_zoomit_review_33

iphone_5_zoomit_review_34

iphone_5_zoomit_review_35

iphone_5_zoomit_review_36

iphone_5_zoomit_review_37

ادامه مطلب


:: موضوعات مرتبط: آموزش های تخصصی موبایل , سایر مقالات مربوط به موبایل , تکنولوژی موبایل , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد